Στοιχεία για φοροδιαφυγή «ψαρεύει» η εφορία από αναρτήσεις στα social media

Στο στόχαστρο της εφορίας μπαίνουν όσοι κάνουν προώθηση προϊόντων μέσω των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, αλλά και όσοι κάνουν… επίδειξη πλούτου στις φωτογραφίες που αναρτούν σε Facebook, Instagram και Twitter, ενώ οι φορολογικές τους δηλώσεις δεν μπορούν να το υποστηρίξουν.

Η Ανεξάρτητη Αρχή Δημοσίων Εσόδων, στο πλαίσιο της προσπάθειας για καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, έχει αρχίσει να καταγράφει πρακτικές που χρησιμοποιούνται μέσω της τεχνολογίας, οι οποίες συντόμως θα τεθούν στο μικροσκόπιο του φορολογικού ελέγχου, όπως αναφέρει η εφημερίδα «Έθνος» της Κυριακής.
Αρμόδιες πηγές κάνουν λόγο για ραγδαία αύξηση της διακίνησης περιεχομένου στα social media, το οποίο κατά κανόνα αποτελεί κεκαλυμμένη επιχειρηματική δραστηριότητα.
Ο διοικητής της ΑΑΔΕ, κ. Πιτσιλής, δήλωσε σε φορολογική ημερίδα, πως οι έλεγχοι μέσω του ίντερνετ πρόκειται να επεκταθούν και να ενταθούν. Σύμφωνα με πληροφορίες του «Έθνους», οι έλεγχοι αφορούν:
  • Προώθηση προϊόντων και υπηρεσιών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης
  • Πραγματοποίηση έμμεσης διαφήμισης προϊόντων και υπηρεσιών από «επωνύμους» χωρίς να δηλώνονται οι αμοιβές στην εφορία
  • Χρήση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για εντοπισμό χρηστών με πολυτελή βίο και… «φτωχές» φορολογικές δηλώσεις
Πρόκειται για πρακτική ελέγχου που πραγματοποιείται ήδη από φορολογικές Αρχές στο εξωτερικό και έχει ως στόχο να εντοπίζονται φορολογούμενοι που κοινοποιούν φωτογραφίες από κοσμοπολίτικα διεθνή θέρετρα, αλλά δηλώνουν ελάχιστα στην εφορία. Η τακτική αφορά επιχειρηματίες, ελεύθερους επαγγελματίες σε κλάδους με υψηλή φοροδιαφυγή, καθώς και γιατροί και δικηγόροι.
Σε όσους φορολογούμενους εντοπίζεται πως έχουν «έντονη δραστηριότητα» σε πολυτελή μέρη αλλά παρουσιάζονται με «φτωχές» δηλώσεις, θα εκδίδεται εντολή φορολογικού ελέγχου για τον προσδιορισμό του εισοδήματός τους με βάση τις λεγόμενες «έμμεσες τεχνικές».



http://www.cnn.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Top