Εργαζόμενοι στο Δημόσιο Τομέα

Σε κενό νόμου και κυβερνητικής παλινωδίας βρίσκονται χιλιάδες υποψήφιοι συνταξιούχοι αναφορικά με την έκδοση των επικουρικών συντάξεών τους την ίδια ώρα που στο Δημόσιο επικρατούν τουλάχιστον δύο ταχύτητες όσον αφορά την καταβολή ασφαλιστικών εισφορών των υπαλλήλων που ανήκουν στο ενιαίο μισθολόγιο και όσοι λαμβάνουν εφάπαξ θα πρέπει να περιμένουν νέο τσεκούρωμα της τάξης του 15%!
Ολα αυτά τα ωραία συμβαίνουν καθότι ουδείς ξεκαθαρίζει το περιβάλλον αφήνοντας επί ξύλου κρεμάμενους χιλιάδες αγωνιούντες ασφαλισμένους και υποψήφιους συνταξιούχους.
Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή. Αναφορικά με τις επικουρικές συντάξεις όσων έχουν καταθέσει αίτηση συνταξιοδότησης από την 1/1/2015, το μόνο που μπορεί να ειπωθεί είναι η λέξη «χάος», αφού κανείς δεν γνωρίζει πώς θα εκδοθούν οι επικουρικές συντάξεις.
Το θέμα παλινδρομεί, 13 μήνες μετά την ψήφιση του νόμου Κατρούγκαλου, μεταξύ της ανικανότητας της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής να εξαγάγει τον μαθηματικό τύπο που απαιτείται και της αβελτηρίας του υπουργείου Εργασίας να δώσει λύση στο υπαρκτό πρόβλημα επιβίωσης που αντιμετωπίζουν χιλιάδες αιτούντες που αναμένουν την έστω πετσοκομμένη σύνταξη τους για να επιβιώσουν.
Την αβεβαιότητα εντείνει έγγραφο του υφυπουργού Κοινωνικής Ασφάλισης που ζητά ακόμη και ανάκληση συντάξεων που έχουν εκδοθεί με βάση τον παλαιό τρόπο υπολογισμού. Παράλληλα προαναγγέλλει νέα αλλαγή του νόμου!
Με αυτές τις παλινωδίες, περίπου 75.000 υποψήφιοι συνταξιούχοι που έχουν καταθέσει αίτηση συνταξιοδότησης μετά την 1/1/2015 δεν γνωρίζουν τι μέλλει γενέσθαι και μάλιστα όχι μόνο πώς θα υπολογιστεί η σύνταξή τους αλλά και το πότε αυτές τελικά θα απονεμηθούν.

Ψαλίδι στο εφάπαξ

Στο θέμα των εφάπαξ, τώρα, που το νέο ψαλίδισμα υπολογίζεται σε 10%-15%. Η κοινή εγκύκλιος που εξέδωσαν τα υπουργείο Εργασίας και Οικονομικών έρχεται ουσιαστικά να ενεργοποιήσει τον νέο τρόπο υπολογισμού της εισφοράς τού 4% για το εφάπαξ, βοήθημα επί του συνόλου των αποδοχών των δημοσίων υπαλλήλων.
Αυτό για τους ασφαλισμένους επιφέρει μειώσεις στο εισόδημα βάσει του οποίου υπολογίζεται η εισφορά, που σημαίνει αμέσως και μείωση του εφάπαξ όταν και εφόσον το λάβουν.
Αντίθετα για τους παλαιούς ασφαλισμένους δημόσιους υπαλλήλους δεν επέρχονται αλλαγές, καθώς εξακολουθούν να ισχύουν όσα ορίζουν οι επιμέρους καταστατικές διατάξεις των ταμείων πρόνοιας που εντάχθηκαν στο υπερ-επικουρικό ΕΤΕΑΕΠ (συνεχίζεται να κρατείται δηλαδή το 4% επί του Βασικού Μισθού και του Επιδόματος Χρόνου Υπηρεσίας).
Εκείνο που συνεχίζει να παραμένει είναι οι δύο ταχύτητες για τις ασφαλιστικές εισφορές των δημοσίων υπαλλήλων.
Με βάση την εγκύκλιο, λοιπόν, οι δημόσιοι υπάλληλοι που ασφαλίστηκαν μετά την 1η Ιανουαρίου του 1993 και υπάγονται στο καθεστώς του ενιαίου μισθολογίου θα εξακολουθήσουν να καταβάλλουν υψηλότερες ασφαλιστικές εισφορές με βάση τον νέο τρόπο υπολογισμού. Κι αυτό γιατί υπολογίζονται επί του συνόλου των αποδοχών τους με την προσθήκη όλων των επιδομάτων που λαμβάνουν.
Αντίθετα, οι παλαιοί ασφαλισμένοι δημόσιοι υπάλληλοι εξακολουθούν να καταβάλλουν εισφορές με βάση τον βασικό τους μισθό, το επίδομα θέσης ευθύνης και το επίδομα επικίνδυνης και ανθυγιεινής εργασίας μόνο για όσους υπηρετούν στους ΟΤΑ α’ βαθμού και έχουν ενταχθεί στο καθεστώς των βαρέων και ανθυγιεινών επαγγελμάτων.
Οπως προκύπτει, λοιπόν, στην κοινή εγκύκλιο στη νέα βάση υπολογισμού των εισφορών για επικουρική σύνταξη θα λαμβάνεται υπόψη το σύνολο των συντάξιμων αποδοχών κι όχι μόνο ο βασικός μισθός, όπως ίσχυε μέχρι σήμερα, δηλαδή θα προστίθενται όλα τα επιδόματα που λαμβάνει ένας δημόσιος υπάλληλος, όπως θέσης ευθύνης, ανθυγιεινής εργασίας και παραμεθορίων περιοχών.
Υπενθυμίζεται ότι η εισφορά είναι 3,5% για τον εργαζόμενο και 3,5% για τον εργοδότη (Δημόσιο).



 Πηγή: efsyn.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Top