Όλο το κυβερνητικό σχέδιο για τις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης – Τι προβλέπει - Κεντρική Εικόνα

Σχέδιο νόμου 39 σελίδων με 45 άρθρα που αφορά στις αστικές συγκοινωνίες της Θεσσαλονίκης κατέθεσε στο Γενικό Λογιστήριο του κράτους, προκειμένου να λάβει τη σχετική γνωμοδότηση, ο υπουργός Yποδομών και Μεταφορών, Χρήστος Σπίρτζης.
Παράλληλα ο υπουργός με δηλώσεις του διαμήνυσε προς τη διοίκηση, αλλά και προς τους εργαζόμενους του ΟΑΣΘ, που αποφάσισαν να προχωρήσουν σε επίσχεση εργασίας από τη Δευτέρα ότι «αν ξανά αναστατώσουν την πόλη, δεν θα υπάρχει άλλη μέρα για τον ΟΑΣΘ. Με όποιο τίμημα…».

Το σχέδιο νόμου περιγράφει με ακρίβεια τις κινήσεις που θα γίνουν ώστε η Θεσσαλονίκη να αποκτήσει δημόσιο φορέα αστικών συγκοινωνιών και να μπει τέλος στην παγκόσμια πρωτοτυπία δεκαετιών μια ιδιωτική εταιρεία όπως ο ΟΑΣΘ να μετοχοποιεί τα κέρδη του και να καλύπτει τα ελλείμματά του από τον κρατικό προυπολογισμό.
Το σχέδιο νόμου προβλέπει τα εξής:
Τη σύσταση εταιρείας με την επωνυμία «Οργανισμός Συγκοινωνιακού Έργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ)», η οποία αναλαμβάνει τον συντονισμό, την εποπτεία και τον έλεγχο όλων των δημόσιων αστικών συγκοινωνιών (λεωφορεία, μετρό, κλπ.).
Πρόκειται δηλαδή για τον φορέα ο οποίος θα αντικαταστήσει τον ΣΑΣΘ. Θα είναι 100% κρατικός και θα διοικείται από 9μελές διοικητικό συμβούλιο, εκ των οποίων τα 6 μέλη θα τα διορίζει ο υπουργός. Το μετοχικό κεφάλαιο του ΟΣΕΘ ορίζεται στις 600.000 ευρώ. Σημειώνεται ότι με τη συγκρότηση του ΟΣΕΘ όλοι οι νυν εργαζόμενοι του ΣΑΣΘ θα περάσουν στον νέο φορέα (ΟΣΕΘ) με τη σχέση εργασίας που έχουν σήμερα.
Επίσης, ο ΟΣΕΘ θα μπορεί να συστήσει συνθυγατρική εταιρεία με την επωνυμία «Αστικές Συγκοινωνίες Θεσσαλονίκης Α.Ε. (ΑΣΥΘ)». Πρόκειται για την εταιρεία, η οποία θα αναλάβει το συγκοινωνιακό έργο, το οποίο εκτελεί σήμερα ο ΟΑΣΘ. Θα είναι και αυτή υπό κρατικό έλεγχο, με τη δυνατότητα να παραχωρήσει το 49% των μετοχών σε δήμους, περιφέρειες, κλπ. Το μετοχικό κεφάλαιο αυτής της εταιρείας θα ανέρχεται σε 300.000 ευρώ. Το διοικητικό της συμβούλιο θα αποτελείται από 9 μέλη, εκ των οποίων τα 8 θα τα διορίζει ο υπουργός.
Στο σχέδιο νόμου ορίζεται και τι θα γίνει με τον ΟΑΣΘ. Σύμφωνα με αυτό, με την ψήφιση του νόμου και τη δημοσίευσή του στο ΦΕΚ, ο ΟΑΣΘ θα περάσει στον έλεγχο του Δημοσίου, καθώς θα τεθεί σε καθεστώς εκκαθάρισης. Θα διοικείται από 7μελές συμβούλιο εκκαθαριστών, εκ των οποίων τους έξι διορίζει ο υπουργός και τον έβδομο οι μέτοχοι του ΟΑΣΘ.
Η διαδικασία εκκαθάρισης θα περατωθεί το αργότερο μέχρι τις 3 Δεκεμβρίου 2019, οπότε και σύμφωνα με το σχέδιο νόμου, χωρίς άλλη διαδικασία, το μεταφορικό έργο θα εκτελεί από εκεί κι έπειτα η ΑΣΥΘ. Το προσωπικό του ΟΑΣΘ θα περιέλθει στην ΑΣΥΘ και θα αμείβεται από τη στιγμή ακόμη που θα ξεκινήσει η εκκαθάριση με βάση το ενιαίο μισθολόγιο.
Τέλος, στο σχέδιο νόμου προβλέπονται αυστηρότατες ποινές φυλάκισης έως και δέκα έτη και χρηματικό πρόστιμο έως 100.000 ευρώ για όσους εμποδίσουν ή παρακωλύσουν με κάθε τρόπο και μέσο τη διαδικασία της εκκαθάρισης.
Ο πρόεδρος του συνδικάτου του ΟΑΣΘ, Δημήτρης Τσερμενίδης,  μετά τη συνεδρίαση του διοικητικού συμβουλίου δήλωσε ότι «οι εργαζόμενοι απαιτούν άμεση πληρωμή των δεδουλευμένων. Σε αντίθετη περίπτωση τη Δευτέρα ξεκινάμε μία επίσχεση εργασίας. Η αγωνιστική διάθεση των εργαζομένων δεν θα σταματήσει σε συνάρτηση και με την απόφαση της κυβέρνησης, “Εδώ και τώρα, λύση”».  Αργότερα σε δηλώσεις του στο δημοτικό τηλεοπτικό κανάλι ΤV 100 εκσφενδόνιζε πυρά κατά του Χρ. Σπίρτζη κατηγορώντας τον για «φασιστική νοοτροπία».
Σύμφωνα με τον κ. Τσερμενίδη οι εργαζόμενοι απαιτούν την καταβολή του συνόλου των δεδουλευμένων τους, τα οποία είναι δύο μήνες και μέρος του δώρου του Πάσχα, ενώ διαμηνύουν ότι δεν θα αναστείλουν τις κινητοποιήσεις τους με την καταβολή μόνο ενός μισθού. Αλλά ακόμη και αν πληρωθούν το σύνολο των δεδουλευμένων φέρονται αποφασισμένοι να προχωρήσουν σε πιο ήπιες κινητοποιήσεις, ζητώντας να ξεκαθαρίσει το τοπίο για το μέλλον του ΟΑΣΘ και κατ’ επέκταση το δικό τους. Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ, Χρ. Στεφανίδης, που συναντήθηκε με τον Χρ. Σπίρτζη υποστήριξε, ότι η διοίκηση του ΟΑΣΘ έχει εκπονήσει ένα σχέδιο εξυγίανσης, το οποίο και θα καταθέσει το επόμενο διάστημα στον υπουργό Μεταφορών και πως αυτό «έχει όλα όσα χρειάζονται για να βρει ο ΟΑΣΘ τον δρόμο του». «Ο ΟΑΣΘ έχει τη δυνατότητα να εξορθολογήσει τα πάντα. Δαπάνες, μισθοδοσία, δρομολόγια» τόνισε, ενώ ζήτησε από τους εργαζόμενους μικρή πίστωση χρόνου, διότι με την επίσχεση εργασίας ο ΟΑΣΘ χάνει ημερησίως έσοδα ύψους 170.000 ευρώ.

http://www.koolnews.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

 
Top